Skip links

10 λάθη του email marketing που πρέπει να αποφεύγετε

Email marketing μυστικά και tips

Το email marketing είναι από τις πιο εύκολες λύσεις marketing και ίσως η πιο αποδοτική. Τα τελευταία χρόνια η εξέλιξη στο mail marketing ήταν εντυπωσιακή. Πλέον είναι πιο εύκολο από ποτέ να δημιουργήσετε ένα παράθυρο εγγραφής ή ένα double opt-in, σαν αυτό που θα εμφανιστεί όταν πάτε να φύγετε από την σελίδα μας. Η δημιουργία και η αποστολή newsletter έχει γίνει μια εύκολη διαδικασία, με μερικά κλικ δημιουργείτε εντυπωσιακά mail και τα στέλνετε στην λίστα επαφών σας.

Αυτό όμως έχει διπλή ανάγνωση. Όσο το mail marketing γίνεται πιο εύκολο, τόσο περισσότεροι άνθρωποι θα στέλνουν mail. Δηλαδή, όλο και περισσότεροι άνθρωποι θα χρησιμοποιούν την πιο αποδοτική μορφή marketing. Ναι, αλλά οι νέοι χρήστες του mail marketing είναι πιο πιθανό να κάνουν και πιο πολλά λάθη. Λάθη τα οποία μπορείτε να αποφεύγετε και να διορθώσετε σχετικά εύκολα.

Η λίστα παρακάτω υποδεικνύει τα πιο συχνά λάθη που κάνουν οι άνθρωποι στο email marketing και πως μπορείτε να τα αποφεύγετε. Μην σας πειράζει αν και εσείς κάμετε κάποιο από αυτά τα λάθη, όλοι μας κάνουμε τουλάχιστον ένα από αυτά.

1. Δεν στέλνετε email συχνά.

Το email marketing αποδίδει όταν είναι τακτικό. Είναι κατανοητό ότι πρέπει να στέλνετε mail μονάχα όταν έχετε κάτι πείτε, οπότε φροντίστε να έχετε συχνά κάτι πείτε. Η ιδανική συχνότητα είναι μια φορά την εβδομάδα. Προσοχή, να στέλνετε email τις καθημερινές.

2. Δεν περιλαμβάνετε σύνδεσμο διαγραφής από την λίστα του newsletter σε κάθε μήνυμα

Αυτό είναι ένα από τα βασικά και πολύ σημαντικά λάθη που μπορείτε να κάνετε. Ευτυχώς όλο και λιγότεροι κάνουν αυτό το λάθος. Σύμφωνα με τον Αμερικάνικο νόμο (CAN-SPAM Act) πρέπει σε κάθε μήνυμα που στέλνετε να έχετε την φυσική διεύθυνση της επιχείρησης και έναν σύνδεσμο για διαγραφή από την λίστα του newsletter, ο οποίος λειτουργεί.

3. Στέλνετε mail μονάχα όταν έχετε να πουλήσετε κάτι.

Οι blogger και όσοι ασχολούνται με το affiliate marketing κάνουν αυτό το λάθος συχνά. Επίσης τα ηλεκτρονικά καταστήματα κάνουν αυτό το λάθος αλλά αυτοί έχουν μια καλύτερη δικαιολογία. Αν έχετε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, προσπαθήστε κατά καιρούς να στέλνετε mail που δεν αφορούν προσφορές ή προϊόντα. Θα μπορούσε να είναι ένα mail με οδηγίες για το πώς να κάνουν κάτι, λόγου χάρη πως να ολοκληρώσουν την αγορά τους στην σελίδα σας. Είναι πολύ σημαντικό να στέλνετε τέτοιου είδους μηνύματα για να υπάρχει μια ισορροπία με τα μηνύματα που έχουν μοναδικό σκοπό την πώληση. Έτσι χτίζετε σχέσεις με τους πελάτες σας, τους δείχνετε ότι σας ενδιαφέρουν πέρα από το να τους πουλήσετε απλά κάτι.

4. Δεν στέλνετε μήνυμα καλωσορίσματος

Τα μηνύματα καλωσορίσματος έχουν το μεγαλύτερο ποσοστό ανάγνωσης από όλα τα άλλα mail που θα στείλετε. Βοηθάνε να μειωθούν οι διαγραφές από την λίστα σας και οι αναφορές spam. Τα μηνύματα καλωσορίσματος είναι εξίσου εύκολα να δημιουργηθούν με όλα τα άλλα μηνύματα που στέλνετε. Αν δεν στέλνετε μήνυμα καλωσορίσματος, είναι καιρός να το διορθώσετε.

5. Στέλνετε mail σε άτομα που δεν σας έχουν δώσει το δικαίωμα

Η λέξη “spammer” σας είναι γνωστή; Δυστυχώς όταν στέλνετε μήνυμα σε κάποιον που δεν σας έχει δώσει το δικαίωμα να του στέλνετε newsletter, ενεργείτε ως spammer. Μπορεί να σας φαίνεται εντάξει να κάνετε κάποιο από τα παρακάτω αλλά δεν είναι:

α. Προσθέτετε άτομα στην λίστα του newsletter σας, οι οποίοι σας έχουν δώσει την επαγγελματική του κάρτα σε κάποια εκδήλωση.
β. Προσθέτετε τις επαφές σας από το LinkedIn στην λίστα του newsletter σας.
γ. Προσθέτετε κόσμο που δεν σας έχει εξουσιοδοτήσει να το κάνετε.
δ. Προσθέτετε όλους τους πελάτες σας ή όσους έχουν κάνει κάποιο αίτημα προς την επιχείρηση σας.

6. Δεν ελέγχετε τις αναφορές των email που στέλνετε.

Αυτό είναι ένα από τα μικρά λάθη αλλά μπορεί να γίνει μεγάλο σε βάθος χρόνου. Είναι πολύ εύκολο να ελέγξετε τα στατιστικά των mail που στέλνετε. Η εφαρμογή newsletter που χρησιμοποιείτε έχει δημιουργήσει κατάλληλες αναφορές, πολύ εύκολες στο να τις κατανοήσετε. Παρακολουθώντας τα στατιστικά μπορείτε να δείτε ποιά από τα mail τα πήγαν καλά και ποιά όχι. Ξέροντας ποια email πέτυχαν μπορείτε να αντιγράψετε τα συστατικά επιτυχίας αυτού. Τι ξεχωριστό είχε το email αυτό; Τι ώρα το στείλατε; Πως ήταν γραμμένος ο τίτλος; Επίσης, αν δείτε ότι κάποιος τύπος μηνυμάτων δεν τα καταφέρνει καλά, σταματήστε να στέλνετε αυτού του είδους τα μυνήματα.

Μελετώντας τα στατιστικά σας σέβεστε τους αναγνώστες σας και τις επιθυμίες τους. Το κλειδί είναι να στέλνετε μηνύματα που οι αναγνώστες σας θέλουν να διαβάσουν. Το λάθος είναι να αποτύχετε να το κάνετε αυτό.

7. Στέλνετε newsletter από τον προσωπικό σας λογαριασμό email.

Εντάξει, έστω ότι έχετε 17 άτομα στην λίστα του newsletter σας, τότε ναι, ας πούμε ότι και το προσωπικό σας mail είναι αρκετό για να στείλετε newsletter. Αν όμως έχετε 170 άτομα στην λίστα σας, τότε πιθανότατα το προσωπικό σας email δεν κάνει γι αυτή την δουλειά. Αν είστε επιχείρηση τότε σίγουρα χρειάζεστε έναν λογαριασμό σε μια υπηρεσία αποστολής newsletter.

Το WordPress έχει αρκετά plugin με τα οποία θα μπορέσετε να στείλετε newsletter αλλά δεν τα συνιστούμε. Έχουν πολλά περιορισμούς και συνήθως το αποτέλεσμα δεν είναι τόσο ικανοποιητικό. Υπάρχουν πολλές υπηρεσίες εκεί έξω οι οποίες είναι μακράν καλύτερες από οποιοδήποτε plugin.

8. Τα email σας δεν είναι responsive ή mobile-friendly

Το 2014 ήταν χρονιά σταθμός, επειδή το 2014 πάνω από 50% της κίνησης του ίντερνετ έγινε από φορητή συσκευή. Από πέρυσι περισσότερα από τα μισά email που στέλνετε διαβάζονται από φορητή συσκευή. Αν οι αναγνώστες σας δεν μπορούν να διαβάσουν τα mail που στέλνετε από τις φορητές τους συσκευές ή αν είναι δύσκολο να διαβάσουν τα mail αυτά από τις φορητές τους συσκευές τους, ένα είναι σίγουρο, ότι απλά δεν θα τα διαβάσουν.

Είναι καιρός το mobile να γίνει μέρος της επιχείρησης σας συνολικά.

9. Γράφετε βαρετά, μη περιγραφικά και παραπλανητικά θέματα στα μηνύματα σας.

Δυστυχώς πολλοί δεν σκέφτονται καν τα θέματα τον μηνυμάτων τους. Θέλει χρόνο, θέλει τουλάχιστον 10 λεπτά σκέψης για να βρείτε ένα ωραίο θέμα για το μήνυμα σας. Γιατι; Επειδή αν το θέμα δεν είναι καλό τότε κανένας δεν θα διαβάσει το υπόλοιπο μήνυμα.

Οι επαγγελματίες copywriter συνήθως ξοδεύουν τον ίδιο χρόνο που χρειάζονται για να γράψουν ένα μηνυμα για να γράψουν ένα καλό θέμα για το μήνυμα τους. Δεν χρειάζεται να φτάσετε τόσο μακριά αλλά σκεφτείτε και καλύτερο από το “Το μηνιαίο μας newsletter”.

10. Ζητάτε πληροφορίες στην φόρμα εγγραφής τις οποίες δεν χρησιμοποιείτε πότε.

Αν αφαιρέσετε τα περιττά πεδία από την φόρμα εγγραφής θα δείτε αύξηση έως και 50% στις εγγραφές στην λίστα του newsletter σας. Μην ζητάτε πληροφορίες που δεν σας χρειάζονται, συνήθως το όνομα και το mail είναι υπεραρκετά.

Εσείς ποιο από τα παραπάνω λάθη του mail marketing κάνετε;
Ποια εφαρμογή χρησιμοποιείτε για να στέλνετε newsletter;

Αφήστε ένα σχόλιο