Νέες αλλαγές στη διαφήμιση μέσω Google

Νέες αλλαγές στη διαφήμιση μέσω Google
by

Σε πρόσφατη ανακοίνωση της η Google τάραξε τα νερά και τα δεδομένα που όλοι είχαμε για το AdWords. Συγκεκριμένα η Google ανακοίνωσε ότι καταργεί τις διαφημίσεις στην δεξιά πλευρά των σελίδων των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Πλέον οι διαφημίσεις του AdWords θα εμφανίζονται μόνο στην κορυφή και στο κάτω μέρος των σελίδων.

Μέχρι τώρα αν κάνατε μια αναζήτηση στην Google θα βλέπατε τα αποτελέσματα όπως αυτά εμφανίζονται στην παρακάτω εικόνα.  Όπως βλέπετε και στην εικόνα, οι διαφημίσεις που σχετίζονταν με την αναζήτηση του χρήστη, προβάλλονταν, μέχρι σήμερα, στην κορυφή των αποτελεσμάτων, στη δεξιά πλευρά και στο τέλος των αποτελεσμάτων.

πηγή φωτογραφίας: Search Engine Roundtable

πηγή φωτογραφίας: Search Engine Roundtable

 

Με τις αλλαγές που ανακοινώθηκαν πρόσφατα, η δεξιά πλευρά θα χρησιμοποιείται από εδώ και πέρα για τα Product Listing Ads της Google, όμως μόνο για συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων. Επιπλέον, οι αλλαγές αυτές είναι παγκόσμιες και πραγματοποιήθηκαν στα πλαίσια της συνεχούς προσπάθειας της Google να παρέχει μια βέλτιστη εμπειρία στο χρήστη της.

 

Ποίος κερδίζει και ποιός χάνει από τις αλλαγές της Google;

Αυτή είναι μια ερώτηση που δεν μπορεί να απαντηθεί εύκολα. Οι αλλαγές που κάνει η Google είναι πάντα στην κατεύθυνση του να παρέχει καλύτερες υπηρεσίες αναζήτησης στους χρήστες. Με αυτό το δεδομένο οι χρήστες θα εμπιστεύονται ακόμα περισσότερο την Google και οπότε αυτό θα έχει καλύτερα αποτελέσματα και για τους διαφημιζόμενους. Βέβαια με αυτή την αλλαγή κερδίζει και η Google, καθώς ο περιορισμένος πια χώρος διαφημίσεων σημαίνει ότι οι προσφορές (bids) θα γίνουν όλο και πιο ανταγωνιστικές κι οι marketers θα αναγκαστούν να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα στις AdWords καμπάνιες. Αυτή βέβαια είναι και η αρνητική είδηση για τις εταιρείες με χαμηλό budget.

Πιο συγκεκριμένα, η κίνηση αυτή προβλέπεται να έχει σημαντικές επιπτώσεις για:

  • Τις μικρές επιχειρήσεις. Το budget που μπορεί να δαπανήσει μια μικρή επιχείρηση για διαφήμιση μέσω της Google είναι σαφώς περιορισμένο σε σχέση με τις αντίστοιχες μεσαίες ή μεγάλες επιχειρήσεις. Αυτό σημαίνει ότι οι μικρές επιχειρήσεις θα αναγκαστούν να αναζητήσουν νέες μορφές διαφήμισης, για παράδειγμα τις διαφημίσεις μέσω Facebook, που τους προσφέρει περισσότερες λύσεις, προσαρμοσμένες στο budget τους.
  • Τα οργανικά αποτελέσματα που βλέπουν οι χρήστες του Google θα συμπιεστούν και θα λιγοστέψουν. Με διαφημίσεις στο πάνω και κάτω μέρος των οργανικών αποτελεσμάτων αναζήτησης, τα οργανικά αποτελέσματα ουσιαστικά «συμπιέζονται». Όλη η προσπάθεια που κάνατε για να εμφανίζεστε στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων της Google ίσως πήγε χαμένη  αν δεν είστε μέσα στα πρώτα 5 αποτελέσματα! Βέβαια δεν ξέρουμε κατά πόσο όλο αυτό θα ικανοποιήσει τους χρήστες της Google. Στην τελική ποιός θέλει να βλέπει μόνο διαφημίσεις;;
  • Το τμήμα marketing της επιχείρησης σας. Οι αλλαγές της Google θα εντείνουν τον ανταγωνισμό στις προσφορές, ειδικά σε συγκεκριμένες κατηγορίες – κλειδιά. Κατά συνέπεια, οι marketers θα χρειάζονται όλο και μεγαλύτερο budget, ώστε να εξασφαλίσουν τα επιθυμητά αποτελέσματα μιας AdWords καμπάνιας.
Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *