Αυξήστε τις απευθείας κρατήσεις του ξενοδοχείου σας
Με την πληθώρα των μηχανών σύγκρισης τιμών και κράτησης ξενοδοχείων οι ξενοδόχοι κατέληξαν να πληρώνουν πολλά σε προμήθειες. Πρέπει να ακολουθήσετε μια στρατηγική που θα αυξήσει τις απευθείας κρατήσεις.
Το internet marketing έχει γίνει μια από τις σημαντικότερες μεθόδους προώθησης και αύξησης των κρατήσεων για ένα ξενοδοχείο. Υπάρχουν ποικίλα εργαλεία του internet marketing για να χρησιμοποιήσετε είτε επιθυμείτε άμεσα αποτελέσματα είτε προσδοκάτε μακροπρόθεσμα αποτελέσματα και “καταξίωση” στο ίντερνετ.
Οι ανάγκες του κάθε ξενοδοχείου είναι διαφορετικές και αντίστοιχα θα πρέπει να επιλέξετε το κατάλληλο εργαλείο ή συνδυασμό εργαλείων. Για παράδειγμα έχετε ένα ξενοδοχείο και συνεργάζεστε με tour operator. Έστω ότι η κρατήσεις που έχουν έρθει από τον operator για την φετινή σεζόν είναι πάρα πολλές αλλά θέλετε να μειώσετε την εξάρτηση σας από τους operator, τότε χρειάζεστε μια μέσο-μακροπρόθεσμη στρατηγική internet marketing. Αν πάλι οι κρατήσεις σας για την τρέχουσα περίοδο δεν ήταν οι αναμενόμενες και θέλετε να κερδίσετε πολλούς πελάτες τελευταίας στιγμής τότε είναι ξεκάθαρο ότι χρειάζεστε εργαλεία με άμεσο αποτέλεσμα.
Pay Per Click
Το εργαλείο με το πιο άμεσο αποτέλεσμα, από το σύνολο των διαθέσιμων εργαλείων για internet marketing ξενοδοχείων, είναι το Pay Per Click. Αν η καμπάνια προώθησης με Pay Per Click είναι σωστά σχεδιασμένη και οι λέξεις κλειδιά στις οποίες στοχεύετε είναι σχετικές με το ξενοδοχείο σας θα πρέπει να προσδοκάτε άμεσα αποτελέσματα με ικανοποιητικό ROI. Το εργαλείο αυτό είναι ιδανικό για κρατήσεις τις τελευταίες στιγμής και μια έξτρα ώθηση στην δουλεία σας.
Το γνωστότερο εργαλείο Pay Per Click είναι το Google AdWords. Στο οποίο σχεδιάζουμε μια διαφημιστική καμπάνια για το ξενοδοχείο μας, επιλέγοντας τις κατάλληλες λέξεις κλειδιά και ανάλογα με τον αριθμό των κλικ που θα δεχτούμε πληρώνουμε και το αντίστοιχο αντίτιμο.
Email Marketing
Αν διαθέτε μια λίστα με λογαριασμούς email, την οποία έχετε χτίσει συλλέγοντας λογαριασμούς email από μια φόρμα εγγραφής στην ιστοσελίδα σας τότε είστε σε πλεονεκτική θέση για να ξεκινήσετε την πρώτη σας καμπάνια. Μια επίσης πολύ καλή πηγή για να μαζεύετε λογαριασμούς email είναι τα στοιχεία που σας δίνουν οι πελάτες σας κατά το check-in στο ξενοδοχείο σας. Πολύ σημαντικό είναι να έχετε πάρει την άδεια τους για να τους στέλνετε newsletter. Αν δεν έχετε μια λίστα με λογαριασμούς email καλό είναι να ξεκινήσετε άμεσα να χτίζετε την δική σας. Εγκαταστήσετε σήμερα ένα plugin στην ιστοσελίδα σας και αρχίστε να χτίζετε την λίστα των δικών σας λογαριασμών email.
Το email marketing είναι από τις πιο αποτελεσματικές μεθόδους internet marketing που υπάρχουν. Το κόστος του είναι αρκετά χαμηλό και τα οφέλη του πολλά.
Βελτιωμένη σχεδίαση για αύξηση των κρατήσεων
Η σχεδίαση της ιστοσελίδας κάθε σοβαρής επιχείρησης πρέπει να αλλάζει εμφάνιση κάθε 2-3 χρόνια. Οι τάσεις στο ίντερνετ αλλάζουν, οι χρήστες προσαρμόζονται σε νέες συμπεριφορές και σχεδιαστικές λεπτομέρειες (παράδειγμα το burger μενού). Αν θέλετε να αυξήσετε τις κρατήσεις που έρχονται από την ιστοσελίδα σας, θα πρέπει να προσαρμόζεστε στα νέα δεδομένα και να ανανεώνετε την εμφάνιση της ιστοσελίδας σας με τέτοιο τρόπο ώστε να κάνει την εμπειρία πλοήγησης όσο το δυνατόν πιο εύκολη.
Πολύ σημαντικό για την επιτυχία της ιστοσελίδας του ξενοδοχείου σας είναι να έχετε ένα απλοποιημένο σύστημα κρατήσεων. Επίσης καλό είναι να προσφέρετε πολλές πληροφορίες για το ξενοδοχείο σας και να έχετε πολλές και όμορφες φωτογραφίες.
Προσφορές – Ειδικές τιμές
Όλοι αναζητούν την προσφορά. Προσπαθήστε να δημιουργήσετε τα κατάλληλα πακέτα προσφορών για να αυξήσετε τις κρατήσεις σας. Μελετήστε τις κρατήσεις που έχετε δεχτεί στο παρελθόν και χτίστε τα πακέτα προσφορών πάνω σε αυτά τα δεδομένα. Αν στις προηγούμενες σεζόν έχετε δεχτεί πολλές κρατήσεις από οικογένειες, τότε καλό είναι να δημιουργήσετε ειδικά πακέτα προσφορών για οικογένειες. Αν το ξενοδοχείο σας ενδείκνυται για νεόνυμφους τότε καλό θα είναι να φτιάξετε και ένα πακέτο για ταξίδι του μέλιτος.
e-Χάρτες
Αν το ξενοδοχείο σας είναι σε προνομιακή θέση, κοντά σε πολλά αξιοθέατα, τότε είναι ενδεδειγμένο να χρησιμοποιήσετε υπηρεσίες ψηφιακών χαρτών για να προβάλετε το ξενοδοχείο σας. Υπάρχει η πιθανότητα η τοποθεσία του ξενοδοχείου σας να είναι το βασικό κριτήριο επιλογής για έναν πελάτη σας και οι ψηφιακοί χάρτες είναι ο καλύτερος τρόπος για να δείξετε την τοποθεσία αυτή. Να θυμάστε ότι πολλοί ταξιδιώτες θα αναζητήσουν ένα ξενοδοχείο με καλή τοποθεσία για να μην χρειάζεται να μετακινούνται αρκετά κατά την διάρκεια των διακοπών τους.
Η πιο γνωστή υπηρεσία χαρτών είναι το Google Maps, όπου μπορείτε να δημιουργήσετε δωρεάν λογαριασμό και να καταχωρήσετε το ξενοδοχείο σας.
Ταξιδιωτικά Blog
Τα ταξιδιωτικά blog είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αυξήσετε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας του ξενοδοχείου σας και να αυξήσετε τις κρατήσεις σας. Τα ταξιδιωτικά blog έχουν φανατικό κοινό και εμπιστεύονται τον συγγραφέα – blogger, μια συνεργασία με ένα τέτοιο blog θα μπορούσε να αυξήσει σχετικά γρήγορα και φτηνά την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας.
Ένα ακόμα πλεονέκτημα που έχουν τα ταξιδιωτικά blog είναι ότι τα άρθρα που δημοσιεύονται είναι άμεσα ορατά στις μηχανές αναζήτησης. Βρείτε το ταξιδιωτικό blog που απευθύνετε στην αγορά στόχο που έχετε θέσει και προτείνετε του συνεργασία. Εναλλακτικά θα μπορούσατε να ξεκινήσετε να γράφετε το δικό σας ταξιδιωτικό blog αλλά αυτό θα σας πάρει περισσότερο χρόνο.
Περιεχόμενο που δημιουργούν οι πελάτες σας
Μια εναλλακτική στο να γράφετε ένα ταξιδιωτικό blog είναι να δημιουργήσετε ένα τμήμα στην ιστοσελίδα σας όπου θα ζητάτε από τους πελάτες σας να γράφουν για εσάς. Με αυτό τον τρόπο θα έχετε πάντα φρέσκο περιεχόμενο στην ιστοσελίδα σας. Επίσης οι επισκέπτες της ιστοσελίδας του ξενοδοχείου σας θα μπορούν να ταυτιστούν με κάποια από τις ιστορίες που διαβάζουν και να προχωρήσουν πιο εύκολα σε μια κράτηση. Η ύπαρξη αναφορών από άλλους επισκέπτες του ξενοδοχείου σας θα εμπνεύσει περισσότερη εμπιστοσύνη στους επισκέπτες της ιστοσελίδας να γίνουν πελάτες σας.
Αν δυσκολεύεστε να πείσετε τους πελάτες να γράψουν για το ξενοδοχείο σας, δώστε τους κάποια κίνητρα. Για παράδειγμα θα μπορούσαν όσοι γράψουν να μπαίνουν σε μια κλήρωση για ένα διήμερο στο ξενοδοχείο σας.
Βίντεο SEO
Τα βίντεο είναι από τις πλέον μοντέρνες στρατηγικές internet marketing. Η δημιουργία βίντεο δεν είναι μια φτηνή διαδικασία αλλά μακροπρόθεσμα έχει πολλά οφέλη για ένα ξενοδοχείο. Δημιουργήστε περιεχόμενο και διαμοιραστείτε το στα μεγαλύτερα site για βίντεο, παράδειγμα το YouTube. Φροντίστε να το έχετε παραμετροποιήσει για καλύτερη κατάταξη στις αναζητήσεις.
Να θυμάστε ότι περίπου 3 στα 4 ταξίδια ξεκινάνε με αφορμή και που είδαμε ή διαβάσαμε στο ίντερνετ. Πιστέψτε μας τα βίντεο θα αξίζουν το κάθε ευρώ που θα ξοδέψετε για την δημιουργία τους.
Οργανική αναζήτηση SEO
Εδώ απαιτεί πολύ χρόνο και είναι μια στρατιγική μακροπρόθεσμη αλλά και τα οφέλη που θα αποκομίσετε από αυτή θα διαρκέσουν αρκετό καιρό αν όχι χρόνια. Το SEO είναι ίσως η πιο σημαντική επένδυση που μπορείτε να κάνετε για το ξενοδοχείο σας μετά την δημιουργία του ξενοδοχείου… Ότι λεφτά επενδύετε στο SEO θα επιστρέψουν στην επιχείρηση σας στο πολλαπλάσιο.
Το SEO είναι μια διαδικασία που απαιτεί κόπο και γνώσεις, μπορείτε να διαβάσετε την σειρά των άρθρων μας που αφορούν το SEO και να ξεκινήσετε να δουλεύετε στο SEO της ιστοσελίδας σας.
Καταχώρηση σε οδηγούς και site
Αυτό πρέπει να αποτελεί μέρος της συνολικής σας στρατηγικής. Η καταχώρηση της ιστοσελίδας του ξενοδοχείου σας στους κατάλληλους οδηγούς θα θα σας προσφέρει και επισκεψιμότητα από τον οδηγό αλλά και τους τόσο σημαντικού για το SEO συνδέσμου προς την ιστοσελίδα σας (backlinks).
Ένας αντίστοιχος κατάλογος είναι και το tripadvisor.com όπου θα πρέπει να δίνετε προσοχή και στις κριτικές που δέχεται το ξενοδοχείο σας και να απαντάτε.