Skip links

Πλεονεκτήματα και χρησιμότητα του e–shop

Τα ηλεκτρονικά καταστήματα (ή e-shop) αυξάνουν κάθε χρόνο τους πελάτες τους και συνεπακόλουθα τον τζίρο τους, σε αντίθεση με τα φυσικά καταστήματα. Γιατί;


Οι ηλεκτρονικές αγοραπωλησίες είναι κομμάτι της πραγματικότητας σε πολλές χώρες του κόσμου. Είναι μία διαδικασία που έχει γίνει συνήθεια και έχει μπει στην καθημερινότητα τόσο των καταναλωτών όσων και των επιχειρηματιών. Ξεκίνησε ως κάτι μικρό, για να φτάσει σήμερα να αποτελεί τον καλύτερο τρόπο αγορών για έναν καταναλωτή και μία ολοένα και αυξανόμενη πηγή εισοδήματος για τον επιχειρηματία. Η στροφή προς το ηλεκτρονικό εμπόριο αναπτύσσεται πλέον πολύ έντονα και στην Ελλάδα. Οι αιτίες που προκαλούν την τάση αυτή είναι οι ίδιες παντού και μπορούν να διαχωριστούν σε αιτίες που οδηγούν τον καταναλωτή να αγοράζει ηλεκτρονικά και σε αιτίες που οδηγούν τον επιχειρηματία να πουλάει ηλεκτρονικά, μέσω ενός e-shop. Ποιες όμως είναι αυτές;

Οι πωλήσεις από το ίντερνετ αυξάνονται διαρκώς

Ξεκινώντας με τους καταναλωτές, ας αναφέρουμε πληροφοριακά ότι κάθε χρόνο αυξάνονται ραγδαία οι αγορές μέσω e-shop και μειώνονται σταδιακά οι αγορές μέσω φυσικών καταστημάτων. Οι βασικές επιθυμίες κάθε καταναλωτή, ανεξαρτήτως του προϊόντος ή της υπηρεσίας που επιθυμεί να αγοράσει, είναι η χαμηλή τιμή σε συνάρτηση με την ποιότητα, η συνολική και πλήρης ενημέρωση σχετικά με το προϊόν/υπηρεσία και ο χρόνος που θα ξοδέψει για να το αποκτήσει. Και οι τρεις αυτές ανάγκες καλύπτονται πλήρως από ένα σύγχρονο e-shop, το οποίο “εκ φύσεως” έχει την δυνατότητα να πουλάει πιο φτηνά το ίδιο προϊόν/υπηρεσία απ’ ότι τα φυσικά καταστήματα, παρουσιάζει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με το προϊόν/υπηρεσία, παρέχει έναν ευχάριστο τρόπο ενημέρωσης και εύρεσης προϊόντων/υπηρεσιών και δίνει την δυνατότητα άμεσων και εύκολων αγορών. Δεν υστερεί δηλαδή σχεδόν σε τίποτα σε σύγκριση με τα φυσικά καταστήματα.

Γιατί οι τιμές στα eshop είναι πιο χαμηλές;

Ο λόγος για τον οποίο ένα e-shop μπορεί και πουλάει πιο φτηνά οφείλετε στο γεγονός ότι, ακριβώς επειδή είναι ηλεκτρονικό, έχει λιγότερα λειτουργικά έξοδα και έξοδα συντήρησης. Επίσης, ένα e-shop ξεφεύγει από τα όρια της τοπικής αγοράς και, μέσω του ίντερνετ που είναι παγκόσμιο, απευθύνεται σε πολύ μεγαλύτερο αγοραστικό κοινό. Επομένως, φυσικό είναι να έχει και περισσότερους πελάτες και να κάνει περισσότερες πωλήσεις. Και επειδή αυτά τα δύο είναι αλληλένδετα, δημιουργείται ένας αδιάρρηκτος κύκλος όπου οι χαμηλές τιμές ενός e-shop φέρνουν περισσότερους πελάτες και οι περισσότεροι πελάτες μπορούν να δημιουργήσουν συνθήκες για χαμηλές τιμές σε ένα e-shop. Με έναν απλό συνδετικό κρίκο: το ίντερνετ!

Με ένα eshop το κατάστημα θα είναι ανοιχτό 7 ημέρες την εβδομάδα, 24 ώρες την ημέρα

Πέρα από την ευρεία γεωγραφική προβολή που προφέρει το ίντερνετ σε ένα e-shop, σημαντικός παράγοντας είναι και το χρονικό όριο μέσα στο οποίο ο καταναλωτής έχει την δυνατότητα να κάνει μια αγορά, το οποίο στην προκειμένη περίπτωση δεν υφίσταται. Σε αντίθεση λοιπόν με τα φυσικά καταστήματα που λειτουργούν μόνο 12 συγκεκριμένες ώρες μέσα στο 24ωρο (κατά βάση 9 το πρωί με 9 το βράδυ), 6 μέρες την εβδομάδα και παραμένουν κλειστά τις Κυριακές, τις γιορτές και τις αργίες, το e-shop λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, 7 μέρες την εβδομάδα και 365 μέρες τον χρόνο και μάλιστα χωρίς αυτό να έχει κανένα απολύτως αντίκτυπο στα λειτουργικά του έξοδα.

Οι καταναλωτές επιλέγουν να κάνουν τις αγορές τους από τα eshop

Είναι πλέον ξεκάθαρο γιατί τα e-shop κερδίζουν έδαφος χρόνο με τον χρόνο. Οι καταναλωτές το επιλέγουν επειδή τους προσφέρει όλα όσα τους προσφέρει ένα φυσικό κατάστημα συν το γεγονός ότι μπορούν να το επισκεφθούν από την άνεση του σπιτιού τους, του γραφείου τους, κατά την μετακίνησή τους ή τις διακοπές τους, χωρίς να χάσουν χρόνο και χρήματα για την μετακίνησή τους προς/από το κατάστημα ή ακόμα και από κατάστημα σε κατάστημα (αυξάνοντας το τελικό κόστος του προϊόντος), είναι προσβάσιμο ανά πάσα στιγμή της ημέρας, όποτε έχουν ελεύθερο χρόνο και όποτε προκύψει μία ανάγκη. Επίσης γνωρίζουν ότι θα βρουν πιο εύκολα αυτό ακριβώς που αναζητάνε, λόγω της εύκολης περιήγησης σε ένα e-shop, θα διαβάσουν κριτικές και θα συγκρίνουν πιο εύκολα με άλλα προϊόντα για να επιλέξουν το καλύτερο για αυτούς. Πολλοί καταναλωτές επιλέγουν ένα e-shop επειδή έτσι βρίσκουν άμεσα όλες τις προτάσεις συγκεντρωμένες στην οθόνη τους και αυτό τους διευκολύνει να επιλέξουν, αφού δεν χρειάζεται να κάνουν άσκοπες βόλτες από προϊόν σε προϊόν και δεν αποσπάται η προσοχή τους, με αποτέλεσμα να καταλήγουν στο τι θα αγοράσουν πιο εύκολα και πιο γρήγορα. Οι επιχειρηματίες από την άλλη στρέφονται στα e-shop επειδή τους αποδίδει περισσότερα καθαρά κέρδη και έχει πολύ πιο εύκολη διαχείριση από ένα φυσικό κατάστημα, καθώς δεν απαιτεί την φυσική παρουσία του επιχειρηματία, ο οποίος μπορεί να βρίσκεται ακόμα και στο σπίτι του και να διαχειρίζεται από εκεί το κατάστημά του!

Τελικά γιατί να κάνω ένα eshop

Αν και τα παραπάνω επιχειρήματα είναι αρκετά και ικανά να πείσουν την πλειοψηφία, για τους δύσπιστους που απομένουν, υπάρχουν και άλλα επιχειρήματα που αποδεικνύουν ότι ένα e-shop είναι μία πολύ καλή και συμφέρουσα λύση για έναν επιχειρηματία.

  • Ένα e-shop χρειάζεται πολύ μικρότερο κεφάλαιο επένδυσης για την κατασκευή του, σε σύγκριση με ένα φυσικό κατάστημα.
  • Στο διαδίκτυο, το μέγεθος της επιχείρησης δεν παίζει κανένα ρόλο. Το e-shop μπορεί να πουλάει άπειρα προϊόντα χωρίς να χρειάζονται και αντίστοιχα άπειρα τετραγωνικά για να το στεγάσουν και αρκετοί υπάλληλοι για να λειτουργεί το κατάστημα ομαλά και να εξυπηρετούνται όλοι οι πελάτες. Αντίστοιχα, το κύρος και η αξιοπιστία της επιχείρησης δοκιμάζονται σε πραγματικό χρόνο, όπως και στα φυσικά καταστήματα, με την πρώτη επίσκεψη και την πρώτη αγορά του καταναλωτή. Όσο αφορά τις εντυπώσεις που αφήνει η εμφάνιση του φυσικού καταστήματος και γρήγορη εξυπηρέτηση, αυτά δεν λείπουν από ένα e-shop το οποίο εντυπωσιάζει με το design του και με την λειτουργικότητά του, η οποία επιτρέπει γρήγορες και άμεσες αγορές, παραγγελίες και πολλούς τρόπους παράδοσης.
  • Το e-shop προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία στη διαχείριση των προϊόντων/υπηρεσιών. Αποτελεί από μόνο του ένα εργαλείο μάρκετινγκ που συμβάλει στην αύξηση των πωλήσεων και στην αμεσότερη ικανοποίηση των πελατών. Η πολύ εύκολη διαχείριση των προϊόντων στα “ράφια”, των παραγγελιών, του stock στις αποθήκες και τα μετρήσιμα αποτελέσματα και απαραίτητα στατιστικά που προσφέρει ανά πάσα στιγμή το περιβάλλον διαχείρισης του e-shop είναι μερικά από τα χρήσιμα όπλα για την πετυχημένη λειτουργία του. Το γεγονός ότι όλα τα παραπάνω μπορούν να γίνονται ακόμα και από ένα και μόνο άτομο, το οποίο μπορεί να έχει πρόσβαση στο e-shop και να ενημερώνεται κάθε στιγμή και από οπουδήποτε, μειώνοντας έτσι τον χρόνο αντίδρασης, οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στην επιτυχία του εν λόγω e-shop.
  • Το e-shop σας δίνει την δυνατότητα να κάνετε πιο εύκολες και πιο οικονομικές διαφημίσεις των προϊόντων σας. Λόγω της φύσης του έχετε την δυνατότητα να άνετε πιο εύκολες και πιο συχνά εναλλασσόμενες ενημερώσεις για νέα προϊόντα και προσφορές, με άμεση γνωστοποίηση στους υποψήφιους πελάτες κάθε φορά. Επιπλέον, λόγω του διαδικτύου, οι προσφορές που θα αναρτηθούν θα φτάσουν σε μεγαλύτερο κοινό ενώ υπάρχει και η δυνατότητα των στοχευμένων προωθητικών ενεργειών, στις οποίες επιλέγει κανείς το εξειδικευμένο κοινό στο οποίο θα απευθυνθεί. Αυτού του είδους οι προωθητικές ενέργειες είναι και πιο αποδοτικές.
  • Ένα e-shop σας προσφέρει σύγχρονα εργαλεία διαφήμισης και προβολής προϊόντων/υπηρεσιών, τα οποία έχουν μεγαλύτερη απήχηση στο σύγχρονο κοινό. Μέσα σε αυτά περιλαμβάνονται τα κοινωνικά δίκτυα, οι διαφημίσεις Google, το SEO κ.α.

Τι βοηθάει στην επιτυχία ενός eshop

Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο για πετυχημένες πωλήσεις είναι η επικοινωνία με τους πελάτες. Στα φυσικά καταστήματα η επικοινωνία καταναλωτή – πωλητή είναι άμεση και διαπροσωπική, γεγονός που μοιάζει να υπερτερεί σε σχέση με την έμμεση επικοινωνία που προσφέρει ένα e-shop. Εάν σκεφτεί όμως κανείς το πόσο γρήγορα ενημερώνεται ο διαχειριστής ενός e-shop για τις συνολικές συνήθειες των πελατών του e-shop του, πόσο γρήγορα έχει την δυνατότητα να αντιδράσει και πόσο εύκολα μπορεί να εφαρμόσει τις τακτικές πωλήσεων της εποχής, τις οποίες διαμορφώνουν στην ουσία οι ίδιοι οι καταναλωτές, καταλαβαίνει ότι η επικοινωνία και η αλληλεπίδραση στην περίπτωση του e-shop είναι εξίσου καλή εάν όχι καλύτερη σε σύγκριση με ένα φυσικό κατάστημα και σε κάθε περίπτωση είναι γρηγορότερη.

Εταιρεία κατασκευής ηλεκτρονικών καταστημάτων (eshop)

Η BigDrop εξειδικεύεται στην κατασκευή σύγχρονων και λειτουργικών e-shop, με άψογο design ώστε να ταιριάζουν στο προφίλ και το ύφος της επιχείρησης σας, φιλικών προς τον χρήστη και δομημένων με τρόπο ώστε να αναδεικνύουν τα προϊόντα/υπηρεσίες σας και να αποφέρουν την εκτιμώμενη αύξηση πωλήσεων. Θα σας συμβουλεύσουμε και θα σας καθοδηγήσουμε κατάλληλα σε θέματα ασφάλειας, εμπιστευτικότητας, χρηματικών συναλλαγών, προσωπικών και οικονομικών δεδομένων, τα οποία τίθενται σε κίνδυνο όταν την κατασκευή του e-shop δεν γίνεται από επαγγελματίες και γίνεται χρήση ερασιτεχνικών on line εργαλείων αντί της σωστής, λεπτομερούς κατασκευής του περίπλοκου λειτουργικού συστήματος ενός e-shop. Τέλος, φροντίζουμε ώστε η επιχείρηση/e-shop σας να βρίσκεται στις πρώτες σελίδες της Google. Επικοινωνήστε μαζί μας και ανοίξτε την επιχείρησή σας σε εκατομμύρια υποψήφιους πελάτες. Ακόμη κι αν βρίσκονται στην άλλη άκρη της Ελλάδας ή στην άλλη άκρη του κόσμου, μέσα από ένα e-shop είναι εν δυνάμει αγοραστές των προϊόντων και υπηρεσιών σας.

Είναι λογικό λοιπόν, έως και επιτακτικό, να έχει κάποιος ένα e-shop ακόμα και παράλληλα με ένα φυσικό κατάστημα. Σύμφωνα όμως με τις τάσεις της εποχής και τα στοιχεία που προκύπτουν από έρευνες, μελλοντικά τα e-shop θα πάψουν να είναι συμπληρωματικά και θα υπερισχύουν των φυσικών καταστημάτων καθώς η κατασκευή ενός e-shop μεταφέρει στην ουσία το φυσικό σας κατάστημα στο διαδίκτυο και δημιουργεί την βιτρίνα του στον πιο πολυσύχναστο δρόμο, το ίντερνετ!

Αφήστε ένα σχόλιο