Skip links

5 τρόποι για να αυξήσετε το Conversion Rate του eshop σας

Πατάς ανανέωση και δεν ανανεώνει; Είναι ένα κοινό πρόβλημα που έχει συμβεί σε όλους. Πως το αντιμετωπίζουμε όμως;


Τι ηλεκτρονικό εμπόριο ανθεί έναντι του παραδοσιακού που φθίνει χρόνο με τον χρόνο. Η δημιουργία και λειτουργία ενός eshop είναι μονόδρομος για κάθε επιχείριση που θέλει να πετύχει, διαβάστε εδώ τα πλεονεκτήματα του eshop. Το άρθρο αυτό απευθύνετε σε όσους έχουν ήδη ένα eshop και θέλουν να αυξήσουν το Conversion Rate, το ποσοστό μετατροπής, δηλαδή το πόσοι από όσους επισκέπτονται το ηλεκτρονικό σας κατάστημα τελικά αγοράζουν κάτι. Όσοι δεν έχετε eshop και θέλετε να αποκτήσετε, επικοινωνήστε μαζί μας.

 

Τα 5 βήματα για να βελτιώσετε το ποσοστό μετατροπής (conversion rate), του ηλεκτρονικού σας καταστήματος (eshop), είναι:

1. Απλοποιήστε ή συντομεύστε την διαδικασία ολοκλήρωσης της αγοράς (Checkout)

Πολλές φορές, ένας επισκέπτης της σελίδας σας βλέπει ένα προϊόν και τον ενδιαφέρει αλλά δεν είναι 100% σίγουρος ότι θα το αγοράσει. Μπορεί να το αγοράσει, μπορεί και όχι. Τις περισσότερες φορές ενεργεί με το συναίσθημα και χωρίς να το σκεφθεί αρκετά, το προσθέτει στο καλάθι του. Όταν προσπαθήσει να ολοκληρώσει την διαδικασία αγοράς και συναντήσει 4 ή και 5 βήματα ακόμα, τότε το πιο πιθανό να συμβεί είναι εγκαταλείψει το προϊόν στο καλάθι χωρίς να ολοκληρώσει την αγορά.

Τι συνέβη και τελικά το προϊόν δεν πωλήθηκε; Μα απλούστατα τα πολλά βήματα για την ολοκλήρωση της αγοράς έδωσαν στον πελάτη χρόνο να σκεφτεί και να αποφασίσει ότι τελικά δεν χρειαζόταν το προϊόν.

Το Amazon, το πιο επιτυχημένο eshop του κόσμου έχει δημιουργήσει το 1-Click checkout, δηλαδή την ολοκλήρωση της αγοράς με ένα κλικ. Η ευκολία με την οποία μπορεί να γίνει η αγορά, έχει συμβάλει στην επιτυχία του Amazon.

Ποιος είναι ο κατάλληλος αριθμός βημάτων για την ολοκλήρωση της αγοράς έτσι ώστε να είναι πετυχημένο το eshop σας; Δυστυχώς εδώ δεν υπάρχει μια ξεκάθαρη απάντηση αλλά ο βασικός κανόνας όσο πιο λίγο τόσο πιο καλά! Αυτό που έχει την μεγαλύτερη σημασία είναι να κάνετε την διαδικασία αγοράς στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα όσο πιο απλή γίνεται. Να είναι ξεκάθαρη και απλή.

2. Δημιουργήστε οπωσδήποτε mobile εκδοχή του eshop σας.

Αν και αυτό ακούγεται σαν κοινή λογική, ότι στην εποχή μας δεν μπορείς να μην έχεις mobile εκδοχή ή full responsive eshop αλλά θα εκπλαγείτε όταν δείτε πόσα ηλεκτρονικά καταστήματα δεν έχουν responsive σχεδίαση. Καθώς το εμπόριο από τον offline μεταφέρεται στον online κόσμο και από τον desktop στον mobile, δεν νοείται στο σήμερα, επιτυχημένο eshop χωρίς mobile εκδοχή. Πάνω από το 1/3 όλων των πωλήσεων γίνεται από φορητές συσκευές, εσείς θα επιμείνετε χωρίς responsive eshop; Στο σύνολο των ηλεκτρονικών καταστημάτων που έχουν κατασκευαστεί με την πλατφόρμα Shopify, οι πωλήσεις που γίνονται από φορητές συσκευές, ξεπερνούν 50% των συνόλου των πωλήσεων. Επίσης τα 2/3 των πελατών θέλουν να ολοκληρώνουν την αγορά τους μέσα από τον browser και όχι μέσα από κάποια εφαρμογή που πρέπει να κατεβάσουν.

3. Αυξήστε την ταχύτητα του eshop σας.

Ένα αργό eshop μπορεί να μηδενίσει το ποσοστό μετατροπής του ηλεκτρονικού σας καταστήματος. Για την ακρίβεια καθυστέρηση 1 δευτερολέπτου στην φόρτωση του ηλεκτρονικού σας καταστήματος, μπορεί να προκαλέσει 7% μείωση στις μετατροπές σε αγορές. Για να καταλάβετε πόσο μεγάλο είναι αυτό το ποσοστό, ένα eshop που κάνει πωλήσεις 1000 ευρώ την ημέρα, ένα δευτερόλεπτο καθυστέρηση στην φόρτωση προκαλεί απώλεια 25.000 ευρώ το χρόνο. Τελικά μοιάζει να είναι σημαντικό!
Υπάρχουν πολλοί τρόποι να αυξήσετε την ταχύτητα του ηλεκτρονικού σας καταστήματος. Μια καλή αρχή είναι να τρέξετε το Google PageSpeed Insights και να δείτε τι φταίει. Το τεστ αυτό θα σας δείξει τι είναι αυτό που καθυστερεί το eshop σας και θα σας προτείνει τρόπους να το βελτιώσετε. Ένας καλός τρόπος επίσης είναι να χρησιμοποιήσετε ένα δίκτυο CDN, το οποίο θα απογειώσει το ηλεκτρονικό σας κατάστημα.

4. Δημιουργήστε την αίσθηση του επείγοντος.

Όλοι μας έχουμε δει τουλάχιστον μια διαφήμιση στην τηλεόραση να λέει “καλέστε μέσα στα επόμενα 10 λεπτά και πάρτε δώρο τα μεταφορικά έξοδα!” ή “Καλέστε άμεσα, μοναδικό κομμάτι!”. Ποιά επίπτωση έχει αυτό πάνω σας αν είχατε έστω και την παραμικρή υποψία να αγοράσετε το προϊόν αυτό; Προφανώς σας κάνει να το αγοράζετε άμεσα γιατί δεν θέλετε να χάσετε την τρομερή προσφορά ή τα δωρεάν μεταφορικά! Μην βιαστείτε να απαντήσετε ότι εσείς ποτέ δεν το κάνατε αυτό αλλά θυμηθείτε την τελευταία φορά που αγοράσατε κάποια από τις προσφορές που είδατε στο φυλλάδιο του σούπερ μάρκετ! Στο μάρκετινγκ αυτό λέγεται Fear of Missing Out (FOMO), δηλαδή Φόβος για την Απώλεια της Προσφοράς! Σοβαρά!!

Αυτή η στρατηγική είναι πολύ σημαντική, γι’αυτό πρέπει να την χρησιμοποιείτε. Ορίστε μερικοί τρόποι:

Να δείχνετε χαμηλό απόθεμα στα προϊόντα.

Δείξτε αντίστροφη μέτρηση για το πότε εξαντλείτε το προϊόν.

Δείξτε αντίστροφη μέτρηση για το πότε τελειώνει η προσφορά για τα δωρεάν μεταφορικά.

Ένα πολύ καλό παράδειγμα είναι οι ταξιδιωτικές ιστοσελίδες. Για παράδειγμα επισκεφθείτε την σελίδα της Expedia και δείτε όλες εκείνες τις τεχνικές που χρησιμοποιούν για να δημιουργήσουν την αίσθηση του επείγοντος.

Ορίστε λοιπόν οι τακτικές που ακολουθεί η Expedia για να δημιουργήσει την αίσθηση του επείγοντος:

Δείχνουν τον αριθμό των δωματίων που έμειναν, σε αυτά με την καλύτερη τιμή.

Δείχνουν πόσοι πελάτες έχουν κλείσει αυτό το δωμάτιο τις τελευταίες 48 ώρες.

Δείχνουν για πόση ώρα ακόμα θα είναι διαθέσιμη η ημερήσια προσφορά.

Μπορείτε και εσείς να χρησιμοποιείστε αυτές τις τακτικές και στο δικό σας eshop και να δείτε τις πωλήσεις σας να αυξάνουν!

 

5. Δώστε στους επισκέπτες σας την δυνατότητα να αγοράσουν προϊόντα χωρίς να χρειάζεται να κάνουν εγγραφή.

Πόσες φορές ακόμα και εσείς οι ίδιοι δεν βρεθήκατε σε ένα eshop, έτοιμοι να αγοράσετε ένα προϊόν αλλά όταν αποφασίσατε να ολοκληρώσετε την αγορά, χρειάστεικέ να κάνετε εγγραφή και τελικά εγκαταλείψατε το eshop και την αγορά. Έρευνες έχουν δείξει ότι το 26% των χρηστών εγκαταλείπει ένα γεμάτο καλάθι χωρίς να ολοκληρώσει την αγορά επειδή απαιτείται εγγραφή. Εσείς θα θέλατε να χάνετε το 26% των πελατών σας; Πάρτε παράδειγμα από το Ebay, την μεγαλύτερη αγορά του κόσμου και εκείνοι ακολουθούν την ιδία τακτική.

Αυτές ήταν οι 5 συμβουλές μας για να αυξήσετε το ποσοστό μετατροπής του eshop σας. Καλή τύχη με τις πωλήσεις σας!

 

Αν όλα αυτά σας φαίνονται κινέζικα, πάρτε ΤΩΡΑ τηλέφωνο στην BigDrop και θα αναλάβουμε εμείς να αυξήσουμε το Conversion Rate του eshop σας.

Αφήστε ένα σχόλιο