Έχετε ξενοδοχείο, έχετε ιστοσελίδα αλλά δεν ξέρετε πως να δημιουργήσετε περιεχόμενο γι αυτή; Σας έχουμε την απάντηση
Το περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς!
Όσο κλισέ και αν ακούγεται αυτή η φράση, παραμένει η απόλυτη πραγματικότητα. Αυτό που οδηγεί περισσότερο κόσμο στην ιστοσελίδα σας είναι το ποιοτικό περιεχόμενο. Οι περισσότεροι επισκέπτες μιας ιστοσελίδας έρχονται, συνήθως, από την μηχανή αναζήτησης της Google. Η Google είναι μια μηχανή αναζήτησης που βασίζεται αποκλειστικά στο κείμενο, η Google δεν βλέπει βίντεο και μπορεί να διαβάσει τις εικόνες, η Google μπορεί μονάχα να ανιχνεύσει το κείμενο που υπάρχει στην ιστοσελίδα σας.
Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι οι οnline κρατήσεις αυξάνονται χρόνο με τον χρόνο, το 2011 ήταν 340 δις δολάρια. Μελετώντας σε βάθος τα στατιστικά στοιχεία θα παρατηρήσουμε ότι σε ποσοστό 77% των επαγγελματικών ταξιδίων και το 74% των ταξιδιών αναψυχής, οι χρήστες χρησιμοποίησαν το ίντερνετ για να σχεδιάσουν το επόμενο ταξίδι τους. Για την ακρίβεια περίπου τα 3/4 των ταξιδίων ξεκινάνε με αφορμή κάτι που διαβάσαμε ή είδαμε στο ίντερνετ. Τα άρθρα που θα γράφετε στην ιστοσελίδα του ξενοδοχείου σας θα πρέπει να περιγράφουν τις δραστηριότητες που μπορεί να κάνει κάποιος στην περιοχή. Θα πρέπει να κάνετε τους υποψήφιους πελάτες σας να θέλουν να φανταστούν τον εαυτό τους στις δραστηριότητες που περιγράφετε. Προσοχή, σκοπός σας είναι να <<πουλήσετε>> το ξενοδοχείο και όχι να γράψετε έναν οδηγό της περιοχής. Διαβάστε εδώ 6 λάθη που πρέπει να αποφύγετε στην ιστοσελίδα του ξενοδοχείου σας.
Το υψηλής ποιότητας, φιλικό προς της μηχανές αναζήτησης περιεχόμενο μπορεί να αυξήσει εντυπωσιακά την οργανική κατάταξη της ιστοσελίδας σας στις μηχανές αναζήτησης και τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας.
Το στοχευμένο ποιοτικό περιεχόμενο μειώνει το ποσοστό εγκατάλειψης (bounce rate) μιας ιστοσελίδας, αυξάνει τις κρατήσεις, τον συνολικό τζίρο και πάνω απ’ όλα χτίζει σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ της επιχείρησης και των πελατών. Με όλα αυτά κάτα νου σας παρουσιάζουμε τις 10 συμβουλές μας για την δημιουργία περιεχομένου για ιστοσελίδες ξενοδοχείων, οι οποίες θα σας βοηθήσουν να αυξήσετε τις κρατήσεις και τον τζίρο σας.
1. Ανάλυση
Πριν να ξεκινήσετε την δημιουργία νέου περιεχομενου για την ιστοσελίδα σας, αναλύστε το ήδη υπάρχον. Δείτε τα στατιστικά στοιχεία (αν δεν έχετε ήδη εγκατεστημένο το google analtics στην ιστοσελίδα σας, κάντε το άμεσα) της ιστοσελίδα σας. Βρείτε ποίο είναι το σημείο εκείνο που ο καταναλωτής βγαίνει από την αγοραστική χοάνη (purchasing funnel, η διαδρομή του πελάτη προς την αγορά). Ρωτήστε τον εαυτό σας τις παρακάτω ερωτήσεις:
- Τι είδους περιεχόμενο υπάρχει ήδη στην ιστοσελίδα μου και γιατί; Παραδείγματα περιεχομένου είναι η περιγραφή του ξενοδοχείου, πληροφορίες για τον προορισμό, προωθητικό υλικό, περιεχόμενο για την επιχείρηση σας και το brand σας.
- Υπάρχουν σελίδες που δέχονται μεγαλύτερη επίσκεψη από τις άλλες;
- Ποιό είναι το ποσοστό εγκατάλειψης για συγκεκριμένους τύπους σελίδων;
- Είναι το περιεχόμενο σας όντως σχετικό με αυτό που ψάχνουν οι χρήστες;
2. Καταλάβετε καλύτερα τους πελάτες σας
Αυτή είναι η στιγμή που πρέπει να μπείτε στην θέση του πελάτη σας ή του δυνητικού σας πελάτη και να δημιουργήσετε το κατάλληλο περιεχόμενο για το κοινό σας, για κάθε βήμα του ταξιδιού τους.
Σε ποιό σημείο θα πρέπει το περιεχόμενο απλά να εμπνέει και σε ποίο πρέπει να οδηγεί απευθείας στην κράτηση;
Σκεφτείτε, αν ήσασταν εσείς πελάτης ποιά άλλα ξενοδοχεία θα βλέπατε; Ποιό είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα των ιστοσελίδων των ξενοδοχείων αυτών σε σχέση με το δικό σας; Κατανοήστε τον ανταγωνισμό σας αλλά μην τον αντιγράφετε, προσπαθήστε να είστε μοναδικοί και να ξεχωρίζετε του ανταγωνισμού. Το περιεχόμενο της ιστοσελίδα σας πρέπει να δείξει ότι είστε μοναδικοί και ότι ξεχωρίζεται του ανταγωνισμού.
3. Αναλογιστείτε τους πόρους σας
Να είστε ρεαλιστές με τον χρόνο και τον προϋπολογισμό σας. Θα είστε εσείς ο δημιουργός του περιεχόμενου της ιστοσελίδας ή θα απευθυνθείτε σε έναν κειμενογράφο;
Υπάρχουν τμήματα της ιστοσελίδας του ξενοδοχείου σας που πρέπει να ανανεώνονται περιοδικά, η περίοδος αυτή ποικίλει. Για παράδειγμα εποχικές προσφορές και τυχών εκπτώσεις ανανεώνονται σε μηνιαία βάση ένω οι αλλαγές στην περιγραφή του ξενοδοχείου μπορεί να γίνεται σε ετήσια βάση. Να λάβετε τα πάντα υπόψιν σας, όπως ποιές χώρες αποτελούν προτεραιότητα για εσάς και σε ποιές γλώσσες πρέπει να δημιουργείστε περιεχόμενο.
4. Κατηγοριοποίηση του περιεχομένου και της ιστοσελίδας
Αν θέλετε οι πελάτες σας να κάνουν κρατήσεις (και να επιστρέφουν για τις μελλοντικές τους κρατήσεις, σαν πιστοί πελάτες) κάντε εύκολη την πλοήγηση σε κάθε βήμα. Φροντίστε έτσι ώστε η πλοήγηση από την έμπνευση του ταξιδιού στην αναζήτηση του κατάλληλου δωματίου και στην ολοκλήρωση της κράτησης να είναι μια εύκολη διαδικασία.
Φροντίστε να τοποθετήσετε συνδέσμους από την μια σελίδα σας στην άλλη, έτσι ώστε να μειώνετε το ποσοστό εγκατάλειψης και να αυξάνετε τις πιθανότητες να γίνει μια κράτηση.
5. Στρατηγική SEO
Πρέπει να έχετε μια συνολική και προσεκτικά σχεδιασμένη στρατηγική SEO. Πρέπει από πριν να ξέρετε ποιές είναι οι λέξεις κλειδιά για τις οποίες προσπαθείτε να εμφανίζεστε στις αναζητήσεις της Google και να τις συμπεριλάβετε στο περιεχόμενο σας. Για παράδειγμα λέξεις κλειδιά θα μπορούσε να είναι το “κατασκευή ιστοσελίδων για ξενοδοχεία”. Ποίες είναι οι λέξεις για τις οποίες θέλετε εσείς να εμφανίζεται η ιστοσελίδα του ξενοδοχείου σας;
Μην ξεχνάτε και το πολύγλωσσο SEO, αν η ιστοσελίδα σας είναι μεταφρασμένη και σε άλλες γλώσσες. Να έχετε πάντα κατα νού τις λέξεις κλειδιά αλλά προσοχή μην επηρεάσετε την ποιότητα του περιεχομένου σας στο βωμό των λέξεων κλειδιών.
Να ανανεώνετε σε τακτά χρονικά διαστήματα και τα παλιά σας άρθρα έτσι ώστε να είναι πιο επίκαιρα, αυτό βελτιώνει την εμπειρία του χρήστη και βοηθάει την ιστοσελίδα σας να εμφανίζεται πιο ψηλά στις αναζητήσεις της Google.
Διαβάστε το άρθρο μας με τις 101 συμβουλές για να αυξήστε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας.
6. Εμφάνιση περιεχόμενου
Αν διαβάσατε το άρθρο μας για το πώς να γράφετε τα τέλεια άρθρα για την ιστοσελίδα ή το blog σας, τότε είδη γνωρίζετε όλα όσα πρέπει να ξέρετε για την συγγραφή των άρθρων. Αν πάλι δεν το διαβάσατε το άρθρο αυτό, να θυμάστε αυτό:
Το περιεχόμενο πρέπει να έχει μοναδική εμφάνιση και προσωπικό ύφος, το οποίο θα εμπνέει τους πελάτες σας να διαβάζουν τα άρθρα σας και να κάνουν τις κρατήσεις τους από το ξενοδοχείο σας.
Η προσφορά αποκλειστικών συμβουλών και εκ των έσω πληροφοριών, είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να χτίσετε σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πελάτες σας και αναγνωρισιμότητα για το ξενοδοχείο σας.
Το περιεχόμενο σας θα πρέπει να είναι μια μορφή ταξιδιωτικής δημοσιογραφίας η οποία δεν πρέπει ποτέ να υπόσχεται περισσότερα από όσα πρόκειται να δει ή να ζήσει ο επισκέπτης του ξενοδοχείου σας. Να είστε όσο πιο ειλικρινής γίνεται, μην προσπαθείτε να εξαπατήσετε τους πελάτες σας.
7. Χωρίστε το περιεχόμενο
Μην γράφετε πολύ μεγάλες παραγράφους, προσπαθήστε να χωρίσετε το περιεχόμενο σε αρκετές παραγράφους με εμφανής και ξεκάθαρους τίτλους. Με αυτό τον τρόπο τραβάτε την προσοχή του αναγνώστη στην παράγραφο που θέλει, τον βοηθάτε να βρει άμεσα αυτό που ψάχνει και κάνετε πιο εύκολη την ανάγνωση.
Οδηγήστε τον αναγνώστη εκεί που εσείς θέλετε, χρησιμοποιώντας “call to action” φράσεις και κουμπιά. Οδηγήστε με τις κατάλληλες φράσεις και συνδέσμους τον επισκέπτη της ιστοσελίδας σας, στο να κάνει μια κράτηση στο ξενοδοχείο σας.
8. Πολλές και ποιοτικές εικόνες
Μια εικόνα είναι χίλιες λέξεις και στην περίπτωση μιας ιστοσελίδας ξενοδοχείου ίσως είναι και περισσότερες από χίλιες. Να θυμάστε ότι οι ποιοτικές φωτογραφίες αυξάνουν τις πιθανότητες να γίνει μια κράτηση από το ξενοδοχείο σας. Προσθέστε εικόνες και βίντεο στην ιστοσελίδα σας που θα βοηθήσουν τους επισκέπτες της ιστοσελίδας να εμπνευστούν και να θέλουν να επισκεφθούν το ξενοδοχείο σας.
Βίντεο ή συλλογές φωτογραφιών της ευρύτερης περιοχής, αυξάνουν το αίσθημα ασφάλειας και βοηθάνε στο να γίνει η κράτηση. Επίσης είναι πολύ καλό υλικό για να μοιραστούν οι επισκέπτες σας στα κοινωνικά δίκτυα και να αυξήσουν την επισκεψιμότητα της σελίδας σας.
Διαβάστε εδώ που θα βρείτε δωρεάν φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης για την ιστοσελίδα και κατεβάστε εδώ φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης από τα ελληνικά νησιά και τις θάλασσες για την ιστοσελίδα του ξενοδοχείου σας.
9. Διόρθωση πριν την δημοσίευση
Μια καλή ιδέα είναι να γράφετε τα άρθρα σας σε έναν επεξεργαστή κειμένου (πχ word) για να διορθώνετε τα ορθογραφικά και συντακτικά σας λάθη. Σιγουρευτείτε ότι έχετε ελέγξει το σύνολο του περιεχομένου πριν το δημοσιεύσετε. Αν έχετε κάποιο συνεργάτη, ζητήστε του να διαβάσει το κείμενο που πρόκειται να δημοσιεύσετε.
Ένα κείμενο με λάθη, οδηγεί τους αναγνώστες στο να σχηματίσουν την εικόνα του πρόχειρου για εσάς και το ξενοδοχείο, γι’αυτό φροντίστε να ελέγξετε τα πάντα πριν τα δημοσιεύσετε.
10. Δημιουργείστε περιεχόμενο, μην αντιγράφετε!
Αυτό θα έπρεπε να το αναφέρουμε στην αρχή αλλά το αφήσαμε για το τέλος. Ποτέ μα ποτέ μην αντιγράφετε περιεχόμενο, γράψτε πάντα μοναδικό και ποιοτικό δικό σας κείμενο! Η Google ξέρει καλύτερα από εσάς όταν αντιγράφετε ένα κείμενο και σας τιμωρεί με το να μην εμφανίζεστε στα αποτελέσματα των αναζητήσεων. Αν προσπαθείτε να χτίσετε SEO και σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πελάτες σας μέσα από κείμενα τα οποία είναι προϊόν κλοπής, να θυμάστε ότι δεν θα κερδίσετε τίποτα. Το πιο πιθανό είναι να χάσετε πάρα πολλά παρά να κερδίσετε.